Ateş Tilkisi,çok kızdırdın beni!

25000000_firefox.png

Dün çok kötü bişey oldu.(benim açımdan)Dünden önceki gece,geç saatlerde huzur içinde bilgisayarımı kapattım,tabi kapatmadan önce firefox(fayrfoks)‘un yer imleri ile alakalı olan bi eklentisini kurcaladım,bu eklenti yerimleri ile ilgili biçok bişey yapıyor.Örnek verecek olursak yer imlerine eklediğiniz bi siteyi daha önce eklemişmisiniz buna bakıyor ve sizi uyarıyor.(aabi pardon işine karışmek gibi olmasın ama sen bunu daha önce eklemişsin,haberin olsun tadında bi uyarı veriyor)Ayrıca bu arkadaş yer imlerinizin yedeğini de alıyor.(bu çok hoş bi özellik,yer imlerini kaybetmenin acısını ancak daha önce yer imlerini kaybetmiş biri anlayabilir)İşte zurnanın zırt dediği yer de tam olarak burası.Baktım yedek yer imlerini C diskinde biyerlere kaydediyor,(geçmişte bi çökme problemi yaşamıştım o zaman yer imlerini yedeklemenin önemini anlamıştım)dedim yaaw buraya kaydedilir mi şöyle güvenli biyere,mesela F diskine kaydetsene,evet bunu söyledim.Hiç itiraz da etmedi,ben de bu değişikliği yaptım ve nazikçe bilgisayarı kapattım.Ertesi gün(dün yani) bilgisayarı açar açmaz canım tarayıcım(kendisini çok severiz,destekleriz,yürü beee kim tutar seni tadında tezahirat bile yaparız) firefox’u açtım.O da neeee! Yer imleri yerinde yok.Nayır,nolamaz mı demeliydim,yoksa o tilkiyi boğazlayıp tüyünden arkadaşıma kürk mü yaptırmalıydım,karar veremedim.Diyeceksiniz ki yaw ne kadar büyüttün,altı üstü 3-5 tane adres,ben de diyecem ki olur mu yaw ne 3-5 adresi,ben diyeyim bin tane siz deyin iki bin tane adres var yer imlerinde kayıtlı,hepsi de sağlam adresler.Ayrıca bu adreslerin büyük bi kısmı da RSS.

Evet,artık yapacak bişey yok.(varsa da ben bilmiyorum)Yedeği alınan yer imini yeniden yükleyecem tamam bunu biliyorum ama bu da bi sorun.Neden mi?Anlatayım:Firefox’u 1.0..lı versiyonlarından beri kullanıyorum.Yanlış hatırlamıyorsam şöyle bi özellik vardı.Dosya–>İçe aktar yolunu izlediğinizde size nerdekini içe aktarayım diye soruyordu,seçenekler ise İE(internet explorer olur kendisi)‘den içe aktar ve dosyadan içe aktar diyeydi.(yanlış hatırlıyor olabilirim,sadece İE’den de içe aktarılıyordu olabilir ki İE dosyadan da içe aktarabiliyor bu çok hoş bişey bunu İE bile yaparken firefox neden yapamıyor,kimse böyle bi sorunla karşılaşmadı mı acep)Neyse,adresleri tek tek açıp ordan yerimlerine eklemek pek akıllıca değil,o yüzden önce İE’ye aktaracaz ordan firefoxumuza diyecez ki git İE’den sık kullanılanları al.Sonra gelsin uçan yer imlerimiz.Naahhh,evet yanlış okumadınız naahh(burda verilen tepkiyi görsel hale getirmek için elinizi yumruk yaptıktan sonra baş parmağınızı birbirine yapışmış olan işaret ve orta parmağınızın arasına sokabilirsiniz).Yani geliyor gelmesine ama biraz sorunlu.Türkçe karekterler sapıtmış bi vaziyette geliyor.Eee bu da zaten bozuk olan sinirlerimizi iyice bozuyor ama ne yapalım yerimlerini hepten kaybetmekten iyidir de mi?Böyle deyip kıçımızı soğuk suya sokmuş oluyoruz.

Sonuç;gerilmiş sinirlerimiz yeni yeni gevşiyor,bozuk karekterli adreslerle başbaşayım ve firefox’u herşeye rağmen seviyorum ve tavsiye ediyorum.(bu tür sorunları yaşamamak için kendi eklentimi yazmaya karar verdim,bekleyin yakında…)
Bu kadar yazdık(şu bloglama hayatım boyunca yazdığım en uzun yazı oldu) yazıyı sabırla okuyup sonuna gelen okuyuculara teşekkür ediyoruz ve kendilerini alkışlıyoruz.Unutmadan yazıda bahsettiğim firefox eklentisine burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz.Saygılar,sevgiler,görüşmek üzere…

~ tarafından isyankar Ocak 16, 2007.

2 Yanıt to “Ateş Tilkisi,çok kızdırdın beni!”

  1. Yaw Isyankar, son zamanlarda bende bikac sorun yasadim Firefox la. Bi acilir bi acilmaz, shortcut iconlarim (aykon) kaybolur…
    Yani benide gicik etti ve sonunda IE7 i yukledim. IE7 yi biraz minciklayinca valla biseye benzedi ve epey bi sureyle zevkle kullaniyorum.
    Firefox da kulladigim adblock plugin yerine IE7 de admuncher i kullaniyorum, yani diyecegim IE7 Firefox ‘u aratmiyor artik (en azindan ben boyle dusunuyorum).

    Mutlu Gunler

  2. Ie7’yi kullanmak nasip olmadı ama tam anlammıyle firefox’ta yapabileceklerimi yapabilir miyim bilmiyorum.Zaten şu aralar herşeyimiz lisanssız olduğu için(inşallah MSciler okumaz bunu)kuramıyoruz,yöntemler var ama kim uğraşacak.
    Bu arada yazılara yorum yazılamasın diye yorumları kapatmıştım,yazıyı düzenlerken açık unutmuş olmalıyım.Derhal kapatayım:)
    Bloga ilk yorum ekleyen siz oldunuz,tebrikler.

Yorumlar kapatıldı.

 
